Zeptali jsme se: NARA VODA
Jasné a osvěžující, jako hladina křišťálově čisté vody v plechovce – takový je pocit, který si s sebou odnesete po přečtení našeho blogu. Tentokrát jsme se ponořili do světa inovativního výrobce NARA VODA, který přináší revoluci na trh s balenými nápoji.
V našem exkluzivním rozhovoru jsme měli možnost nahlédnout pod pokličku výrobního procesu a odhalit, co všechno se skrývá za tímto osvěžujícím nápojem v plechovce. Jaké jsou klíčové prvky, které odlišují NARA VODA od konkurence? Co všechno se skrývá za jejich filozofií a jaký mají vize do budoucna?
Připojte se k nám na cestě za poznáním a objevte, jak se rodí inovace v nápojovém průmyslu. Věříme, že tento rozhovor vám přinese nový pohled na to, co znamená skutečně kvalitní voda a jaká je její cesta od pramene až k vašemu stolu.
1. Co vás vedlo k tomu, abyste začali vyrábět a prodávat vodu plechovce?
Dva impulzy stály na počátku myšlenky vyrábět a prodávat vodu v plechovce. Prvním z nich byla debata, kterou jsem vedl v létě 2022 s kamarádem, vrcholovým sportovcem, o tom, jaká je to škoda, že sportovní události sponzorují značky nápojů, jejichž produkty samotní sportovci pijí pouze před kamerou, a tím diváky falešně inspirují k pití nezdravých nápojů. Ptali jsme se, proč by tímto nápojem neměla být voda, jako nejčistší a nejdůležitější nápoj na světě? Druhý impulz přišel krátce po mém návratu z USA, když se mě kamarád zeptal, co v Americe dělají jinak než u nás v Česku. Jako první mě napadlo, že tam lidé pijí vodu z plechovky. Na první dobrou to znělo zvláštně, ale když jsme se nad tím zamysleli, uvědomili jsme si, jaký význam může mít plechovka pro vodu. Z těchto dvou událostí vznikla myšlenka: využít přednosti plechovky, naplnit ji kvalitní vodou, dát jí atraktivní vzhled a udělat z ní symbol zdraví a životní harmonie. Tak se zrodila idea vytvořit z vody nejvíce cool drink.
2. Jaké jsou hlavní výhody vody v plechovce oproti tradičním plastovým lahvím?
Plechovky neuvolňují do vody mikroplasty, jako tomu může být u plastových lahví. Neprůhledný obal zabraňuje průchodu světla, a tím i tvorbě bakterií. Navíc jsou plechovky nekonečně recyklovatelné, aniž by ztratily na kvalitě materiálu během recyklačního procesu. Důkazem může být fakt, že 75 % hliníku je v oběhu už více než 120 let.
4. Kdo jsou vaši zákazníci a jaké jsou jejich reakce na NARA VODU v plechovce?
Naši zákazníci jsou milovníci dobrodružství, života, sportu, zdraví a skvělé vody. Lidé, kteří souzní s našimi hodnotami, chutí vody, značkou, a kteří oceňují ekologický přesah. Pro Česko je tento koncept balení vody novinkou, a proto reakce sahají od překvapení přes údiv až po nepochopení. Někteří reagují slovy: „Konečně i v ČR". Jsme rádi, že naše voda přináší radost, a to nejen díky své chuti, čistému designu a ekologickému přesahu. Zajímavou zpětnou vazbou je také nadšení z typického zvuku „tsss" při otevírání plechovky, který si oblíbili především děti a jejich rodiče. Jsou totiž na tento zvuk zvyklí pouze u sladkých nápojů.
5. Jaké jsou ekologické přínosy používání plechovek místo plastových obalů?
Hlavním ekologickým přínosem plechovek je jejich nekonečná recyklovatelnost bez ztráty na kvalitě materiálu. Jejich recyklace uspoří 95% energie oproti výrobě nových. Našim prodejním místům nabízíme možnost zpětného odběru použitých plechovek. Tyto plechovky poté předáváme naší partnerské neziskové organizaci, která plechovky sváží přímo do míst, kde se hliník v Česku zpracovává do formy dalších plechovek. Díky tomuto můžete v regále za pár týdnů vidět stejnou plechovku "s novým kabátem".
6. Inspirujete se nějakými podobnými úspěšnými projekty ze zahraničí?
Ano. Inspirujeme se nejen úspěšnými nápojovými projekty, ale také projekty v jiných segmentech, od kterých se učíme a snažíme přebírat zkušenosti z jejich cesty. Jsme rádi, že velké množství lidí jsou ochotni s námi sdílet zkušenosti a pomoci nám. Doufáme, že brzy budeme také inspirací a pomocníkem pro další tvůrce.
7. Jaké jsou vaše plány do budoucna? Plánujete například rozšíření sortimentu o ochucené vody nebo jiné nápoje?
Naší misí je změnit to jak lidé hledí na vodu a inspirovat tak ke vztahu k vodě a přírodě, který bude plný vděčnosti a pokory. Aktuálně se držíme čisté a skvělé vody bez příchutí.
8. Jakým způsobem se snažíte vzdělávat veřejnost o výhodách plechovkových obalů?
Krok pro kroku: Příspěvek na sociálních sítích po příspěvku, akce po akci, festival po festivalu a konverzace po konverzaci. Jedná se o dlouhodobou záležitost, změna se neděje ze dne na den.
9. Kde si mohou zájemci vaši vodu v plechovce koupit a plánujete rozšíření distribuce i do zahraničí?
NARA vodu si lze nyní zakoupit na více než 40 místech v Praze a okolí. Mapu prodejních míst naleznete na našich webových stránkách www.naravoda.cz. Možnosti objednání jsou také online u nás na webu nebo u distributora CUGU. (děkujeme:)). Těšíme se na rozšíření po celé ČR a do dalších zemí.
Čekáte otázku číslo 10? Pošlete nám ji na info@cugu.cz, rádi se za Vás zeptáme.
Autoři článku: REKA a Patrik Rázga, NARA VODA.cz